så låt mig visa vägen

Åh en ledig dag, så skönt. Dock har min huvudvärk kommit tillbaka, mindre skönt. Vädret är härligt, ska nog ta en dusch och gå ut en sväng och gå lite. Ta med hundarna ner till hästarna lite eller så, frisk luft brukar bota det mesta :). Jobbade ju stängningen igår, var rätt mycket att göra ett tag alltså.. fattar inte vad folk gör uppe så sent på en helt vanlig vardag. Men men, ju mer vi har att göra ju mer får man ju jobba så ! :) .

Idag blir det bara lugnt då, kolla Idol och äta nått gott kanske. Fick hoppa in och jobba lite imorn, får se hur länge jag orkar men jag och Lisa har kommit överrens att orkar jag inte hela så täcker hon mig det sista. Det ligger nåt i luften nu, alla börjar få lite förkylningar och skit. Antagligen svininfluensan som är på ingång, det märks så att säga. Behöver dock lite fler timmar för september månad så det är bara att bita ihop typ .. :).

Körde på en kanin igår.. mådde skitdåligt, grät i omgångar för det. Tycker det är skitjobbigt, det är oskyldiga djur som bara lever så som jorden skapades. Det är inte meningen att bilar ska existera, då hade de funnits från början. Det suger. Vill bara ta tillbaka det men det går inte, och jag får tårar i ögonen varje gång jag tänker på det. Visst, jag vet att kaniner och andra djur körs på varje dag. Men jag vill inte vara en av de som gör det. Jag älskar djur, och jag vill ta hand om alla världens djur om jag bara hade haft möjligheten. Så nu har jag bestämt mig att bli Djungelfadder för WWF, för att rädda de apor som dödas illegalt i tex Borneo och Rwanda osv.

Man kan bli fadder till alla möjliga olika djur, och hjälpa de som är på väg att bli utrotningshotade. Om du också vill hjälpa till här det bara att gå in HÄR, så kan du klicka dig fram till det eller de djur du vill bli fadder till :).


Kommentarer
Postat av: your fasankiller friend

WTF?! Vilken mördare du är. först fasanen och sen detta... nej skämt å sido. stackars dig min vän! Men, du håller alltid hast o e uppmärksam så ta ingen skuld! :) puss på dig

2009-09-25 @ 22:32:12
URL: http://malmbergholst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0