kan du höra min röst

Funderar lite på hur man lägger upp så youtube rutan kommer in i inlägget, eller en liten sån där "musikspelare", fattar inte det.. har nyss kommit i underfund med det där med länkarna. Så det är väl nästa uppdrag att lista ut hur det funkar .. Annars har jag kollat på Svenska Hollywoodfruar och Ensam mamma söker. Så jädra bra när man missar olika program så är det bara att slänga sig i sängen med datorn, me love it longtime haha .. :). Ska nog ta en liten dusch strax, känner att jag luktar lite svett. Mindre mysigt ju, ja om in kajsa sover över. Pure sweat som hon säger, fint det haha!! =) .

Skrev idag på Facebook att jag tycker man ska höja åldersgränsen för att ta körkort, för killar, till 20. Missförstå mig rätt nu, jag påstår inte att tjejer kör bättre eller att killar heller för den delen kör bättre. Jag säger att killar lättare faller för grupptrycket, och dessutom (enligt vetenskap) mognar senare än vad tjejer gör. Därmed tror jag att tjejer blir redo snabbare för körkort än vad killar bli. Låt oss nu vara ärliga och resonera som vuxna människor. Hastigheter sätts ute på vägarna efter den säkerhet som finns att kunna köra där, en väg som har 90 har alltså blivit testad för att man ska kunna köra i den hastigheten utan att vara orolig för att köra av vägen osv. Likaså med 70, 50 och 30. Utanför skolor är det 30 för att barn springer där, det ska alltså vara mindre bromssträcka och man ska hinna reagera snabbare. Killar har lite svårare att förstå detta, därmed kör de fortare än vad som är tänkt och på så vis sker det fler olyckor. Olyckor sker pga att människor kör för snabbt och därför får sladd, hinner inte bromsa osv. Det är bara en tanke jag har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0