closer

Är det inte lustigt.. När man tagit studenten ska man såklart anmäla sig till Arbetsförmedlingen om man inte har nåt jobb, jag har visserligen jobb men anmälde mig ändå. Då påanmälde de mig till Alfa-kassan för att jag skulle få ersättning för de timmar jag inte jobbar ( då jag bara jobbar ca 70% ). Igår fick jag hem ett brev, där det står att min ansökan om ersättning avslagits då jag inte fyllt 20. Då undrar jag; varför i helvete säger de inte det på AMF då? Och varför anmäler de mig dit när de vet att jag inte fyllt 20? Hur efterblivna får man vara, och så ringer jag igår innan jag fått brevet för samma ärende, då säger de att jag måste gå in till AMF så ordnar det sig nog. Alltså jag blir fan inte klok på det där. Nästa fråga blir då; hur hade de tänkt sig att de ungdomar som tagit studenten och inte kommit in på nån högskola skulle kunna försörja sig när de inte har några jobb? De kan inte ha tänkt alltför jävla långt. Idioter.

Nu ska jag iaf in och få massage, så himla skönt ska det bli. Sen blir det nog en runda på stan, så länge jag orkar. Blir trött ganska snabbt i ryggen, men kanske orkar jag mer när jag fått massage :). Ska se om jag hittar några fina kläder eller nåt annat kul :). Ska försöka träffa Amelie en sväng också, blir kanske en fika eller nåt vi får väl se :). Ska se om jag kan framkalla lite bilder och börja på mitt fotoalbum ikväll, måste köpa lim också!! Haha .. Sen ska jag leta upp fler bilder på min fars dator så jag kan framkalla ännu mer. Scrapbooking kanske vore nåt? Mm. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0