känn ingen sorg..

Hur börjar man berätta om den bästa helgen i ens liv? Från början till slut? Det kommer ni säkerligen aldrig orka läsa, och allt är väl inte jätteintressant. Hur kul är det att läsa varje dialog jag har haft liksom? Men på nåt sätt måste jag ändå få fram allting, kortfattat skulle ju inlägget se ut ungefär såhär; :D:D:D:D. Fast det känns lite VÄL kortfattat och tråkigt, så lite måste jag på nåt sätt ändå berätta.

Det började ju med att vi gick på stan när vi kom dit, shoppade och lite så. Gick och la oss för att vila middag och tillbaka ut på stan, sen tänkte vi att vi måste ut ikväll. Frågade var vi skulle gå och fick förslaget om Sticky Fingers, så vi började göra vid oss och vallfärdade ditåt, men när vi väl var framme så fick vi minsann vända igen för här kom man inte in om man var under 20. Och på vägen tillbaka till hotellet hittade vi Kafé Vallgatan, ett R'n'B ställe som verkade nice. Vi frågade vad det var för ålder, svar; "tjuuu... hur  gamla är ni?" och jag svarade tillbaka lite oskyldigt "Nitton..." varpå vakten sa att det var bra och släppte in oss. Inom parantes att han var dösnygg. Väl inne tog vi oss en grogg och sen dansade vi en sväng, hittade ett skönt gäng som vi hängde med hela kvällen vilket slutade med ett nr till mig för att höras dagen efter om en eventuell utgång igen! Dock kände vi oss trötta och tänkte att vi drar ut och köper godis och chillar på hotellet, sprang runt och frågade efter nån godis / videoaffär men ingen visste. Och då hittar vi det HÄR stället (helt själva, hur fan kan man inte veta att detta existerar?)

(här skulle då legat en bild men det funkar ju för tusan inteeeeeeeeeeeee)

Sen ringde telefonen och planerna blev helt ändrade så vi stack ut, dock till ett annat ställe; BLVD även kallat Boulevard. Inte lika roligt som Vallgatan.. tills  vi hittade uteplatsen, träffade så sjukt mycket skönt folk. Sen stack vi ut på avenyn och skulle möta upp grabbarna vi var ute med kvällen innan, var vi då träffar en snubbe från Stureplan. Han tyckte att vi hade hamnat lika fel som jag ansåg att han hade, men där var vi och två vägar möttes. Jädra skön dude var det, hade nästan precis insett att han såg ut som ett skämt i sitt backslick så det hade han kapat av. Mycket snyggt tyckte vi!
Sen började klockan ticka mot fyra - halvfem varpå vi stack iväg för att käka lite och sen dra till hotellet och sitta uppe och snacka till klockan sex.

Nu har vi kommit hem, efter den bästa helgen någonsin. Och jag planerar redan min nästa resa dit, och jag ser en möjlig helg om en månad. Det var så roligt, dessutom funderar jag starkt på att flytta dit. Utan att skämta, jag är fullt seriös. Jag älskar den staden, jag är kär i en stad. Om det är möjligt?

för mig Göteborg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0